Monday, June 25, 2012

S☼lig dag i S☼lvik

Äntligen börjar det likna sommar! I strålande sol åkte jag, Jonas Paulsson och Adam Herring ned mot Linköping för att klättra i Solvik över dagen i onsdags. Med tanke på sommarvädret och att klippan ligger i solen hela förmiddagen var förhållandena var inte de bästa... Men det var verkligen ett superhäftig ställe och det var kul att få klättra lite ute igen. Jag testade leden Utopia, 8b+/8c, som var väldigt fin. Jag kunde gör alla moves hyfsat snabbt, så jag hoppas att jag kan åka tillbaka när det blir lite kallare och bättre förhållanden och prova den igen! Jonas fotade under dagen och det blev (som vanligt) jättebra bilder. 

Senaste tiden har ägnats åt träning inomhus för att försöka förbereda mig lite inför årets första Världscup i Chamonix om drygt två veckor! Jag har inte tävlat sedan november så det ska verkligen bli spännande, speciellt eftersom det även är min andra Världscup någonsin. Efter tävlingen åker jag till Céüse med några kompisar för två veckors klättring! =)  

© Jonas Paulsson
© Jonas Paulsson

No comments:

Post a Comment